Köpvillkor

Här hittar du information om nyttiga saker som fraktkostnader, leveranstid och reklamationsärenden.

Produkttillgång

SPORTSPEC är och kommer alltid först och främst vara en fysisk butik där webshopen är ett komplement för våra kunder. Detta innebär att vår hemsida och webshop visar det stora sortiment som vi har satt ihop för respektive säsong. I början av varje säsong (Cykelsäsongen i Mars och Skidsäsongen i Oktober) kommer det mesta in på lager och går fint att få tag i vid beställning. Senare i säsong kan sortimentet ändras pga tillgång och efterfrågan, produkter säljer slut både hos oss och leverantörer eller kan vara leveranstid på. Då vi prioriterar butiken i säsong kommer produkter ligga kvar på hemsidan, som kanske inte går att beställa eller få tag i längre.
Webshopen är INTE kopplat till något lagerstatus, därmed visas varor som både finns och som är slutsålda.

Skulle den produkt du vill beställa vara slut återkommer vi snarast med information till dig.

Vi förbehåller oss därför rätten att en vara kan vara slutsåld när du beställer, samt reserverar oss för eventuella prisförändringar och felaktiga uppgifter på hemsidan.

Betalning
Det går endast att betala med faktura i webshopen. Givetvis utan någon extra kostnad. Föredrar du att betala med kort ber vi dig kontakta butiken på info@sportspec.se alternativt ringa 031-402324 så kan vi lösa betalningen manuellt.

Fraktkostnader och leverans

Vi har olika fraktkostnader beroende på paketstorlek. 99kr kostar små paket, 199kr kostar mellanstora paket (pjäxor t ex) och 499kr kostar större eller skrymmande paket som tex skidor och cyklar. Är du osäker på vilken fraktkostnad du ska välja i kassan är det bara att ringa! Vid felaktig frakt kan kostnaden ändras innan leverans. Då vi är främst en fysisk butik kontra webbutik har vi inte någon möjlighet att hålla lägre fraktkostnader som webbutiker och större kedjor kan subventionera.

Det går givetvis bra att hämta din beställning i butiken på Mölndalsvägen 77 utan fraktkostnad. Då väljer du fraktalternativ "Hämtas i butik" för din order.

Vi jobbar hårt för att du ska få din beställning så fort som möjligt. Vi försöker att skicka din beställning redan följande arbetsdag.

Vi leverarar endast inom Sverige. Beställningar levereras antingen med DHL eller Posten beroende på format, för att göra leveransen så kostnadseffektiv som möjligt för våra kunder.                                                                              

Retur, öppet köp och reklamation

Vid reklamation så ber vi dig kontakta oss innan du returnerar varan. Vi kan då sända returfraktsedlar till dig eftersom vi står för returfrakten vid reklamationer.  

Vid byte eller öppet köp skall du kontakta oss innan du skickar varan. Vi kan då kontrollera att storleken och färgen du vill byta till finns på lager. Vi tillämpar 14 dagars öppet köp vid nätförsäljning (dock ej på reavaror). Returfrakten betalas utav kunden. Vid retur måste du kontakta butiken direkt när du mottagit varan, och efter att returen godkänts från oss ska varan vara åter hos oss inom  7 dagar. Tänk på att varan skall returneras i säljbart skick, använd omslagspapper. Är varan eller förpackningen skadad vid retur tar vi inte emot den. Den ursprungliga frakten på beställningen återbetalas ej vid returer, förutom vid reklamationer. Returnerar du en vara t ex pga fel storlek får du såklart summan för varan tillbaka, men inte fraktkostnaden.

Öppet köp gäller ej cyklar, reavaror eller varor där orginalförpackning saknas.

Återbetalning sker inom 2 arbetsdagar från det att de returnerade varor ankommit till oss.

Returadress efter överenskommelse är

Sportspec
Att. Returer
Mölndalsvägen 77
412 63 Göteborg 

Observera att inga returer godkänns utan först ha kontaktat oss.
Kontaktuppgifter hittar du under Ta kontakt!